Dersin Adı | Akarsularda Katı Madde Taşınımı |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CIVE 430 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeAnlatım / Sunum | ||||||||
Dersin Koordinatörü | |||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, akarsulardaki katı maddelerin özelliklerini inceleyerek taşınımının temel ilkelerini öğretmektir. Katı madde özellikleri ve hareket ile ilgili parametreler ve akım direnci hakkında bilgi vermek amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders kapsamında, akarsular, akım ve katı madde hareketlerinin sebep olabileceği etkileri ortaya konulacaktır. Bu maddeler ile ilgili kriterler tanımlanacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Akım ve katı madde özellikleri | Bölüm-1; “Sediment Transport – Theory and Practice”, C.T. Yang, International Ed. Mc Graw Hill, 1996 |
2 | Katı maddenin harekete başlaması- Kayma gerilmesi yaklaşımı, Hız yaklaşımı | Bölüm -2; “Sediment Transport – Theory and Practice”, C.T. Yang, International Ed. Mc Graw Hill, 1996 |
3 | Katı maddenin harekete başlaması – Hareketin başlaması ile ilgili diğer yaklaşımlar, Zırhlanma | Bölüm-2; “Sediment Transport – Theory and Practice”, C.T. Yang, International Ed. Mc Graw Hill, 1996 |
4 | Akım direnci ve taban şekilleri | Bölüm-3; “Sediment Transport – Theory and Practice”, C.T. Yang, International Ed. Mc Graw Hill, 1996 |
5 | Akım direnci ve taban şekilleri | Bölüm-3; “Sediment Transport – Theory and Practice”, C.T. Yang, International Ed. Mc Graw Hill, 1996 |
6 | Tekrar | Bölüm-1,2,3; “Sediment Transport – Theory and Practice”, C.T. Yang, International Ed. Mc Graw Hill, 1996 |
7 | Ara sınav | |
8 | Taşınım mekanizması – Sürüntü hareketi | Bölüm-4; “Sediment Transport – Theory and Practice”, C.T. Yang, International Ed. Mc Graw Hill, 1996 |
9 | Taşınım mekanizması – Askıda madde hareketi | Bölüm-5; “Sediment Transport – Theory and Practice”, C.T. Yang, International Ed. Mc Graw Hill, 1996 |
10 | Taşınım mekanizması – Toplam katı madde taşınımı | Bölüm-6; “Sediment Transport – Theory and Practice”, C.T. Yang, International Ed. Mc Graw Hill, 1996 |
11 | Katı madde taşınımı tahmin yaklaşımlarının karşılaştırılması | Bölüm-7; “Sediment Transport – Theory and Practice”, C.T. Yang, International Ed. Mc Graw Hill, 1996 |
12 | Baraj göllerinde katı madde birikimi | Bölüm-8; “Sediment Transport – Theory and Practice”, C.T. Yang, International Ed. Mc Graw Hill, 1996 |
13 | Su alma yapısı tasarımı | Bölüm-8; “Sediment Transport – Theory and Practice”, C.T. Yang, International Ed. Mc Graw Hill, 1996 |
14 | Katı madde taşınımı – Özel konular | Bölüm-8; “Sediment Transport – Theory and Practice”, C.T. Yang, International Ed. Mc Graw Hill, 1996 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Sediment Transport – Theory and Practice, C.T. Yang, International Ed. Mc Graw Hill, 1996, ISBN: 9781575242262.
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Hydraulics of Sediment Transport, Walter Hans Graf/ Water Resources Publication, 1984, ISBN: 9780918334565. River Mechanics. M.S. Yalin, Pergamon Publication, 1992, ISBN: 9780080401904. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 12 | |
Proje | 1 | 16 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 16 | |
Final Sınavı | 1 | 16 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | |||||
2 | Karmaşık İnşaat Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | X | ||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya İnşaat Mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6 | İnşaat Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | |||||
8 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak İnşaat Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini İnşaat Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest